Administracja publiczna
Finanse i księgowość budżetowa
System Finanse i księgowość budżetowa przeznaczony jest dla jednostek i zakładów budżetowych, które oprócz księgowania na kontach księgowych wykorzystują również klasyfikacje budżetowe. Silną stroną systemu oprócz prowadzenia tradycyjnej księgowości zgodnie z ustawą o rachunkowości jest możliwość pełnego zdefiniowania klasyfikacji budżetowych wydatków i dochodów z uwzględnieniem części, działów, rozdziałów i paragrafów oraz możliwość równoległego księgowania na konta księgowe i klasyfikacje budżetowe. Dla każdej klasyfikacji budżetowej istnieje możliwość rejestracji planów budżetowych oraz ich zmian w formie decyzji. Klasyfikacje budżetowe wydatków pozwalają na księgowanie po stronie kosztów (np. faktur zakupu) i wydatków (np. płatności za faktury zakupu) a klasyfikacje dochodów odpowiednio po stronie dochodów i wpływów. Rozbudowana sprawozdawczość dostosowana do specyfiki budżetu pozwala na wydruki wymaganych sprawozdań na podstawie zarejestrowanych operacji księgowych. System jest jednym z podstawowych modułów Zintegrowanego Systemu Informatycznego Papirus SQL. Nowoczesna konstrukcja systemu oraz technologia klient – serwer stwarzają gwarancję ogromnej jego niezawodności oraz zgodności ze światowymi standardami w zakresie obsługi baz danych jak również raportowania. System jest sukcesywnie rozwijany od początku lat 90-tych.
Program umożliwia:
- budowanie powiązań z innymi modułami w ramach ZSI Papirus SQL, a w szczególności z modułami Rejestry faktur, Kasa-Banki, Kontroling, Magazyny, Kadry-Płace i innymi.
- budowanie dowolnego planu kont oraz niezależne od planu kont odwzorowanie klasyfikacji budżetowych
- obsługę księgowania kosztów, wydatków, dochodów i wpływów z użyciem klasyfikacji budżetowych
- obsługę budżetu zadaniowego
- obsługę księgowości w układzie wielozakładowym
- obsługę księgowań w wielu walutach
- definiowanie i modyfikację planu kont z uwzględnieniem kont analitycznych, syntetycznych, pozabilansowych, rozrachunkowych, wieloletnich oraz dewizowych
- definiowanie kont o dowolnej strukturze na wielu poziomach analityk
- definiowanie tzw. kont równoległych
- definiowanie rodzajów dowodów
- definiowanie numeracji dowodów
- definiowanie stawek VAT
- zaawansowane wsparcie księgowania i rozliczania złożonych układów kosztów
- rejestrację zdarzeń finansowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami
- definiowanie schematów i automatów księgowania, oraz księgowanie z ich użyciem
- definiowanie przeksięgowań
- prowadzenie rozrachunków
- definiowanie oraz prowadzenie rejestrów zakupu i sprzedaży
- powiązanie zapisów w rejestrach VAT z zapisami na kontach
- księgowanie na przełomie miesięcy bez konieczności zamykania miesiąca poprzedniego
- sprawną obsługę księgowości na przełomie roku obrachunkowego
- kontrolę zobowiązań i należności
- generowanie wezwań i not odsetkowych
- import danych z innych systemów (także obcych)
- kontrolę formalną wprowadzanych danych
- kontrolę kręgu kosztów
- generowanie sprawozdań budżetowych: Rb 27, Rb 28, Rb 27S, Rb 28S, Rb-N, Rb-Z, Rb 23 i innych
- generowanie sprawozdań CIT-2, CIT-8, PIT-5, F01, VAT-7 i innych
- przekazywanie danych do systemów Besti@ i TREZOR
- wykorzystywanie wielowymiarowej analizy danych
- sporządzanie raportów z bogatego zestawu standardowego
- przeglądanie na ekranie raportów tworzonych przez system
- eksport raportów do plików Excel’a, Word’a itp.
- inne
Wymagania:
- system operacyjny stacji roboczych: Windows – wspierany przez firmę Microsoft
- sprzęt dla aplikacji: standardowy dla systemu operacyjnego, 500 MB miejsca na dysku
- system operacyjny serwera: Windows – wspierany przez firmę Microsoft, Linux
- serwer bazy danych: konfiguracja ustalana dla konkretnej instalacji