Przedsiębiorstwa wodociągowe
Środki Trwałe
Moduł przeznaczony jest do prowadzenia ewidencji i naliczeń związanych z gospodarowaniem środkami trwałymi, wartościami niematerialnymi i prawnymi zgodnie z obowiązującymi przepisami. Pozwala również na prowadzenie ewidencji wyposażenia. Ewidencja prowadzona jest w układzie miejsc powstania kosztów, grup środków trwałych oraz ich miejsc użytkowania. W oparciu o wprowadzone dane dokonuje się naliczeń amortyzacji lub umorzeń oraz generuje wymagane zestawienia księgowe.
Moduł jest jednym z elementów Zintegrowanego Systemu Informatycznego Papirus SQL. Nowoczesna konstrukcja systemu, oparta o jedną centralną bazę danych SQL, stwarza gwarancję stabilności i niezawodności oraz zgodności ze światowymi standardami w zakresie obsługi danych i raportowania.
Moduł został stworzony i jest rozwijany przez SoftHard S.A. od 1990 roku.
Program umożliwia:
- budowanie powiązań z innymi modułami w ramach ZSI Papirus SQL. w szczególności z modułami: Finanse i księgowość, Kontroling, Remonty…
- obsługę w układzie wielozakładowym
- rejestrację i modyfikację środków trwałych oraz ich składników
- rejestrację operacji ewidencyjnych i wartościowych na środkach trwałych z wykorzystaniem definiowanych dokumentów (przyjęcie, likwidacja, itp.)
- automatyczne nadawanie numerów inwentarzowych i dowodów według zdefiniowanej maski
- klasyfikowanie środków trwałych według systemu KŚT
- dodatkowe klasyfikowanie środków trwałych według innych zdefiniowanych przez użytkownika kryteriów
- naliczanie amortyzacji i umorzeń zgodnie z obowiązującymi zasadami: metodą liniową, metodą degresywną, wg planu rocznego, z uwzględnieniem sezonowości oraz wielu miejsc powstawania kosztów
- naliczanie i ewidencję amortyzacji w układzie bilansowym i podatkowym
- symulowanie przebiegu amortyzacji aż do całkowitego umorzenia środka trwałego
- generowanie planów amortyzacji z uwzględnieniem planowanych zakupów
- prowadzenie inwentaryzacji środków trwałych (również przy użyciu czytnika kodów kreskowych)
- ewidencja lokalizacji środków trwałych
- ewidencja osób odpowiedzialnych za powierzony majątek
- obsługę ewidencji z wykorzystaniem kodów kreskowych
- sporządzanie raportów z bogatego zestawu standardowego
- przeglądanie na ekranie raportów tworzonych przez system
- eksport raportów do plików Excel’a, Word’a itp.
- inne
Wymagania:
- system operacyjny stacji roboczych: Windows – wspierany przez firmę Microsoft
- sprzęt dla aplikacji: standardowy dla systemu operacyjnego, 500 MB miejsca na dysku
- system operacyjny serwera: Windows – wspierany przez firmę Microsoft, Linux
- serwer bazy danych: konfiguracja ustalana dla konkretnej instalacji