Zarządcy nieruchomości
Środki trwałe
System Środki trwałe przeznaczony jest do pełnej ewidencji i naliczeń związanych z gospodarką środkami trwałymi zgodnie z obowiązującymi przepisami. System pozwala również na uproszczoną ewidencję wyposażenia. Ewidencja prowadzona jest w układzie miejsc powstania kosztów, grup środków trwałych oraz ich miejsc użytkowania. W oparciu o wprowadzone dane na żądanie dokonuje się naliczeń amortyzacji lub umorzeń oraz generuje wymagane zestawienia księgowe. System jest jednym z podstawowych modułów Zintegrowanego Systemu Informatyczny Papirus SQL.
Program umożliwia:
- rejestrację i modyfikację środków trwałych oraz ich składników
- rejestrację operacji ewidencyjnych i wartościowych na środkach trwałych za pomocą definiowanych dokumentów (przyjęcie, likwidacja, itp.)
- automatyczne nadawanie numerów inwentarzowych i dowodów dokumentów według zdefiniowanej maski
- klasyfikowanie środków trwałych według systemu KŚT
- dodatkowe klasyfikowanie środków trwałych według innych zdefiniowanych przez użytkownika kryteriów
- naliczanie amortyzacji i umorzeń zgodnie z powszechnie obowiązującymi zasadami; metodą liniową, metodą degresywną, wg planu rocznego z
- uwzględnieniem sezonowości oraz wielu miejsc powstawania kosztów
- naliczanie i ewidencja amortyzacji w układzie bilansowym i podatkowym
- symulowanie przebiegu amortyzacji aż do całkowitego umorzenia środka trwałego
- prowadzenie inwentaryzacji środków trwałych
- sporządzanie wszechstronnych wydruków
- definiowanie dekretacji i wykonywanie eksportu do programu FK
- definiowanie dowolnych raportów i integrowania ich z aplikacją
- przeglądanie na ekranie raportów tworzonych przez system
- inne.
Wymagania:
- system operacyjny stacji roboczych: Windows – wspierany przez firmę Microsoft
- sprzęt dla aplikacji: standardowy dla systemu operacyjnego, 500 MB miejsca na dysku
- system operacyjny serwera: Windows – wspierany przez firmę Microsoft, Linux
- serwer bazy danych: konfiguracja ustalana dla konkretnej instalacji